Recensie: Happy Life

Titel: Happy Life
Auteur: Mascha Feoktistova
Uitgever: Bertram+de Leeuw Uitgevers
Jaar van uitgave: 2014
Bladzijden: 165
ISBN: 9789461561589

'Over de liefde kan ik zo enorm veel vertellen. Ik heb al langer dat tien jaar een vaste relatie en ben daar gelukkig mee. Mijn tips? Vertrouwen is enorm belangrijk en elkaar loslaten ook. Laat ieder zijn eigen ding doen en zorg er vooraleer dat je los van elkaar ook nog een leven hebt. Maar ook samen, blijf leuke dingen doen. Geniet!' Maar ook over: school, uit huis gaan, carrière  geld, sparen, familie, vriendschap, contact durven maken, feedback krijgen, happy zijn, 'nee' durven zeggen, hoe je over komt en nog veel meer...

Ik kende Mascha al sinds ik voor het eerst op YouTube keek. Ik kwam achter het fenomeen vloggen en ging het al snel zelf ook proberen. Ik werd erg druk met mijn eigen kanaal en vergat om goed te spieken bij anderen die er natuurlijk veel meer ervaring mee hadden. Na een tijd ben ik gestopt omdat ik het niet meer zag zitten en het liever aan anderen over liet. Maar, de blogs en vlogs bleef ik wel gewoon kijken, en al gauw was Mascha een van de enige die in mijn hoogste lijstje bleef staan: wat een topwijf!

In dit boek had ik totaal niet verwacht dat ze het over bloggen zou gaan hebben want de voorkant zij voor mij al genoeg: het wolkje waarin een paar onderwerpen staan geven bij mij al aan dat dit een leerproces voor me wordt. In dit boekje vind je veel tips en kun je je voordeel halen uit wat Mascha al eerder is tegengekomen en heeft weten op te lossen. Zelf vind ik een aardig leerzaam boekje, ik herken mijzelf vaak in haar situatie als het gaat om de liefde, carrière en school.

Het leuke vind ik dat de hoofdstukken goed verdeeld zijn en er steeds een memootje bovenaan staat waarop staat waar staat wat er precies vertelt wordt. Verder las ik het boek zo door, het is lekker vlot geschreven. Jammer zijn de enkele spel/schrijffouten, maar ik heb me er niet extreem aan gestoord. In het boek staan ook een aantal mooie foto's waarop Mascha zelf te zien is, deze foto's lijken allen een beetje op elkaar, maar toch vind ik het wel een leuke toevoeging.

Wil je graag tips en weetjes horen over onderwerpen die je zeker tegen gaat komen, dan kun je dit boek lezen. Voor de prijs zou ik toch eerder de bibliotheek in lopen, want het boek kun je wel in een avondje uitlezen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je er wel wat van kunt leren en eens goed na kunt denken over een nieuwe denkwijze die Mascha in het boek uitgebreid bespreekt.  Ik geef het boek een 6/10.

Mascha's beautyblog kun je vinden via deze link: http://www.beautygloss.nl

Geen opmerkingen: